Wymagania edukacyjne to oczekiwane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia, niezbędne do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych, sformułowane w oparciu o realizowany przez nauczyciela program nauczania (§ 3 ust. 3 pkt 1 oraz § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia MEN z 30 kwietnia 2007 r.). Sformułowanie wymagań polega na takim opisie czynności uczniów, aby ocena ich osiągnięć stała się możliwa.
Formułowanie wymagań edukacyjnych odbywa się zgodnie z obowiązującą podstawą programową, która wyznaczająca cele kształcenia, osiągnięcia uczniów oraz zakres treści, których realizacja pozwoli je osiągnąć. Określa ona precyzyjnie, czego szkoła jest zobowiązana nauczyć ucznia o przeciętnych uzdolnieniach na każdym etapie kształcenia.
Wymagania edukacyjne wynikają z przyjętego i realizowanego na danym przedmiocie programu nauczania.
Wymagania edukacyjne powinny być podstawą do ustalenie ocen klasyfikacyjnych dla uczniów podczas klasyfikacji śródrocznej i rocznej.
I etap edukacyjny
Klasy 1 – 3
- Edukacja wczesnoszkolna
- Język angielski
- Religia
klasa 1
klasa 2
klasa 3 - Etyka
klasa 1 – 3
II etap edukacyjny
Klasy 4 – 8
- Język polski
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - Język angielski
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - Język niemiecki
klasa 7
klasa 8 - Historia
klasy 4
klasy 5
klasy 6
klasy 7
klasy 8 - Wiedza o społeczeństwie
klasa 8 - Matematyka
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - Fizyka
klasa 7
klasa 8 - Chemia
klasa 7
klasa 8 - Biologia
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - Geografia
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - Przyroda
klasa 4 - Informatyka
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - Technika
klasy 4
klasy 5
klasy 6 - Muzyka
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7 - Plastyka
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7 - Wychowanie fizyczne
klasy 4 – 8 - Edukacja dla Bezpieczeństwa
klasa 8 - Religia
klasa 4
klasa 5
klasa 6
klasa 7
klasa 8 - Etyka
klasa 4 – 8