Zapraszamy na nową, responsywną stronę Szkoły Podstawowej nr 360
http://sp360.warszawa.pl

Strona archiwalna http://sp360waw.webserwer.pl aktualnie stanowi kronikę wydarzeń
z lat 2018 - 2022.

Nasza biblioteka jest nie tylko miejscem, gdzie wypożyczamy książki.
To także oaza ciszy i wytchnienia od szkolnego gwaru. Na każdej przerwie można wpaść i zagłębić się w lekturze książki.
Biblioteka często organizuje lekcje biblioteczne, różnego rodzaju zajęcia, konkursy, a także ciekawe wycieczki.

Regulamin wypożyczania podręczników
[link]
Regulamin biblioteki
[link]

ROK SZKOLNY 2021/2022


Nauczyciele bibliotekarze:
p. Renata Rossa
p. Ewa Gromysz

Godziny pracy biblioteki

Poniedziałek  7.00 – 17.00
Wtorek 7.00 – 17.00
Środa 7.00 – 17.00 
Czwartek 7.00 – 17.00
Piątek 7.00 – 17.00

Z życia szkolnej biblioteki

Od początku roku szkolnego 2021/2022 wiele dzieje się w naszej bibliotece.

We wrześniu rozpoczęliśmy pracę na systemie e-biblio, który w znacznym stopniu ułatwił nam obsługę naszych czytelników. Uczniowie maja zdalny dostęp do zasobów biblioteki i możliwość rezerwowania danych pozycji.

We wrześniu również obchodziliśmy Światowy Dzień Umiejętności Czytania. Z tej okazji uczniowie starszych klas odwiedzili  naszych najmłodszych uczniów z oddziałów przedszkolnych z przygotowanymi dla nich zagadkami, quizami oraz zadaniami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Również we wrześniu rozpoczęliśmy Pasowanie uczniów klas pierwszych na Czytelników.

Celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz systematycznego rozwijania umiejętności czytania.

Pasowanie na czytelnika to oficjalne przyjęcie uczniów do grona czytelników biblioteki. Zanim jednak uczniowie złożyli przyrzeczenie dowiedzieli się, jak należy dbać o książki, czego nie wolno robić, czytając książkę.

 

Nasz szkoła przystąpiła do Konkursu pt. „Zaczytana Szkoła” co przyczyniło się do rozwoju i wzmacniania zainteresowań czytelniczych  uczniów. W trakcie realizacji zadań, zależało nam przede wszystkim, aby ponownie rozbudzić wśród uczniów ciekawość do literatury po długim okresie izolacji związanej z pandemią.  Szczególnie ważne również było ukazanie dzieciom potencjału i roli biblioteki szkolnej.

Jednym z pierwszych zadań było przeprowadzenie  akcji pt.  „Czytanie łączy pokolenia” zorganizowanej w czasie trwania Tygodnia Bibliotek Szkolnych. Z tej okazji nasza biblioteka zorganizowała liczne atrakcje dla uczniów klas młodszych. Były to między innymi „Podchody literackie”, „Czytanie na dywanie”, quizy i zagadki. Stworzono tematyczną wystawę książek oraz gazetkę. Uczniowie starszych klas prezentowali przygotowane recenzje z polecanych przez siebie książek. Z uwagi na dużą liczbę chętnych uczniów zainteresowanych wzięciem udziału w przygotowanych akcjach promowania czytelnictwa, zaplanowane zostały  kolejne tego typu działania m.in.: akcja „Głośnego czytania” zorganizowana przez Szkolny Klub Wolontariatu dla oddziałów przedszkolnych oraz świetlicy szkolnej.

Kolejnym zadaniem była organizacja konkursu pt. „Jakie znasz zawody” polegającym na samodzielnym zapoznaniu się przez uczniów z zawodami związanymi z książką. Poznając te  zawody, uczniowie  między innymi mieli okazję na poszerzenie wiedzy o życiu społecznym oraz szacunku dla ludzi wykonujących różne prace. W czasie trwania konkursu dzieci odwiedzały bibliotekę  i rozmawiały z nami o naszym zawodzie oraz chciały dowiedzieć się o innych zawodach związanych z powstawaniem książki. 

Następnym zaplanowanym przez nas działaniem było przeprowadzenie konkursów plastycznych i literacko-plastycznych ,,Zaczytana szkoła”, „Żywa okładka ulubionej książki” oraz „Komiks na dowolny temat”. 

Organizując powyżej przedstawione działania i konkursy, zależało nam na  kształtowaniu nawyków czytelniczych, inspirowaniu uczniów do twórczej aktywności, zachęceniu do częstego sięgania po książkę oraz na promocji naszej biblioteki.   Uczniowie wykazali się dużą inwencją twórczą, prace były bardzo interesujące, trudno było wyłonić laureatów z poszczególnych  konkursów.

Do biblioteki spłynęły liczne prace, które wykonane były różnymi technikami. W większości były to prace rysowane. Najliczniejszą grupą biorącą udział w zadaniu były młodsze klasy szkole. Uczniowie wykazali się dużą inwencją twórczą, prace były bardzo interesujące, trudno było wyłonić laureatów z poszczególnych  konkursów.

 


ARCHIWUM

  • Rok szkolny 2020/2021 [link]
  • Rok szkolny 2019/2020 [link]
  • Rok szkolny 2018/2019 [link]

 

Archiwa