Zapraszamy na nową, responsywną stronę Szkoły Podstawowej nr 360
http://sp360.warszawa.pl

Strona archiwalna http://sp360waw.webserwer.pl aktualnie stanowi kronikę wydarzeń
z lat 2018 - 2022.

Od października 2018 r. do maja 2019 r. w klasie 0c, realizowany był projekt edukacji społecznej BOHATER TYGODNIA. Autorką pomysłu jest Carmen Ibanez Sandin. Według niej, każdemu dziecku z grupy należy poświęcić szczególną uwagę przez pełny tydzień, aby w ten sposób poczuło się w centrum uwagi. W ciągu całego tygodnia uczeń – bohater jest najważniejszą osobistością w grupie. Wiążą się z tym przywileje i obowiązki. Każdego dnia bohaterowi poświęcone jest kilkanaście minut indywidualnych i grupowych zajęć. Przy pomocy zdjęć i osobistych przedmiotów (zabawek, książek, gier), które bohater może przez cały tydzień mieć w szkole, codziennie dowiadujemy się o nim więcej.

Projekt ma na celu budowanie dobrej samooceny przez dzieci poprzez skupienie uwagi na ich umiejętnościach, sukcesach i mocnych stronach. Istotne jest podkreślanie wyjątkowości i niepowtarzalności każdego z dzieci. Na koniec tygodnia każdy otrzymywał album, który przygotowywaliśmy wspólnie przez cały tydzień. Każdego tygodnia w klasie, w kąciku Bohatera gościliśmy rodziców, a czasem całe rodziny Bohatera Tygodnia. Spotkania te sprzyjały rozwojowi umiejętności komunikacji – uczniowie przeprowadzali wywiady, dzięki którym poznawali odmienne zwyczaje, styl życia, strukturę rodzinną, kulturę. Uczyli się dostrzegać życie z perspektywy innych co wzbogacało ich osobowość. Dla każdego dziecka bycie Bohaterem Tygodnia było niezapomnianym przeżyciem. Rodzice zawsze przygotowywali coś specjalnego dla klasy. W ramach tych spotkań poznawaliśmy zawody rodziców: żołnierza, stomatologa, farmaceuty. Poznaliśmy odmienność kulturową Turcji, o której dzieci słuchały rodzica z ogromnym zainteresowaniem. Gościliśmy pieska, który jest pupilem jednej z uczennic. Rodzice przeprowadzili ciekawe warsztaty dla dzieci. Robiliśmy pachnące mydełka, ozdabialiśmy lukrem cukierniczym babeczki, tworzyliśmy kukiełki z drewnianych łyżek, żółwie z talerzyków. Rodzice czytali ulubione książeczki swoich pociech, proponowali tworzenia ilustracji do tych opowiadań. Kupowali prezenty dla klasy: flamastry, słodycze. Piekli ciasta. Przynosili rekwizyty. Dziękujemy wszystkim rodzicom za wyjątkowe zaangażowanie.

Małgorzata Czaczkowska, Justyna Langowska

Archiwa